از تاثیر چاپ روی بسته بندی بر افزایش فروش چه می دانید؟ + اصول طراحی بسته بندی محصول

تاثیر بسته بندی بر افزایش فروش

می‌خواهید میزان فروش محصولات‌تان را افزایش و کسب و کار خود را توسعه بخشید؟ به هیچ عنوان از تاثیر چاپ روی بسته‌بندی بر افزایش فروش، غافل نشوید. طراحی بسته‌بندی، اصول خاص خود را دارد که با رعایت آن‌ها می‌توانید میزان فروش خود را دوچندان کنید. با بسته‌بندی محصولات خود می‌توانید به برندتان، هویت بخشیده و آن را به بهترین نحو به افراد معرفی کنید.

ما در این مقاله قصد داریم همه آنچه که لازم است درباره تاثیر چاپ و طراحی بسته بندی محصولات بر افزایش فروش بدانید را به طور جامع در اختیارتان قرار دهیم. تا انتهای این مقاله از آذین هنر با ما همراه باشید.

اهمیت بسته بندی در جذب مشتری و میزان فروش

تاثیر بسته بندی در افزایش فروش

اولین چیزی که هنگام خرید یک محصول، جلب توجه می‌کند، بسته بندی آن است. پس با چاپ لوگو و شعار تبلیغاتی خود بر روی بسته‌بندی محصولات می‌توانید به راحتی مشتریان هدف خود را جذب کرده و در نتیجه میزان فروش محصولات‌تان را افزایش دهید.

شایان ذکر است که تاثیر  چاپ روی بسته‌بندی بر افزایش فروش به قدری زیاد است که مانند تبلیغات عمل می‌کند. با این تفاوت که هزینه مربوط به چاپ بسته‌بندی نسبت به دیگر روش‌های تبلیغاتی نظیر  بیلبوردهای شهری و … بسیار کمتر می باشد.

با طراحی یک بسته‌بندی متناسب و سازگار با ویژگی‌های هر محصول می‌توان خود را از سایر رقبا، متمایز کرد.

بیشتر بخوانید» دیگر موردی که می‌توانید برای بسته‌بندی محصولات خود درنظر بگیرید، استفاده از برچسبی با نام و لوگوی کسب وکارتان است. به همین منظور می‌بایست سفارش چاپ استیکر عمده را به ثبت برسانید. 

اصول طراحی بسته بندی محصول

همانطور که در مقدمه هم به آن اشاره کردیم طراحی بسته‌بندی محصول، اصول خاص خود را دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

تاثیر چاپ و بسته بندی بر فروش

رعایت تناسب بسته بندی با نوع محصول

هر محصول ویژگی های خاص خود را دارد که هنگام طراحی بسته‌بندی محصول باید به این ویژگی‌ها توجه داشت. به عنوان مثال اگر محصول شما، ظروف چینی و شکستنی است که در اثر ضربه، دچار شکستگی می‌شوند باید از بسته‌بندی‌های محکم برای محافظت در برابر آن‌ها استفاده کرد. در مقابل اگر محصول شما مواد خوراکی است بسته بندی آن باید حداقل استانداردهای بهداشتی را داشته باشد.

بیشتر بخوانید» یکی از مرتبط ترین نوع بسته بندی محصول به افزایش فروش را می‌توان جعبه‌های مقوایی دانست. به طور مثال برای یکی از فاکتورهای مهم در تکرار مراجعه مشتریان به فست فودها چاپ جعبه پیتزا زیبا و درخور است. به منظور آشنایی با این دسته از خدمات و بررسی هزینه های مربوط به آن روی لینک داده شده کلیک کنید.

بسته بندی با رنگ و طرح زیبا و جذاب

از دیگر اصول طراحی بسته‌بندی محصول می‌توان به جذابیت طرح و رنگ آن اشاره کرد. رنگ و طرح انتخابی شما برای بسته‌بندی محصول باید با ویژگی‌های محصول و برند شما همخوانی داشته باشد؛ به عنوان مثال اگر رنگ برند شما قرمز و زرد است، پیشنهاد می‌کنیم که برای طراحی بسته‌بندی محصولات خود نیز از این ۲ رنگ استفاده نمایید. نکته قابل توجه دیگر درباره استفاده از هر رنگ متناسب باکسب و کار، این است که در دنیای تبلیغات هر رنگ معنا و مفهوم خودش را خواهد داشت.بنابراین بایستی بهترین رنگ‌ها برای تبلیغات چاپی را بشناسید تا بتوانید نتیجه مناسبی را از بسته بندی با رنگ و طراحی جذاب کسب کنید.

علاوه بر رنگ، طرح روی بسته بندی نیز اهمیت بسیار زیادی دارد؛ چرا که بسته‌بندی اولین چیزی است که حتی قبل از محصول، جلب توجه می‌کند.

طراحی بسته بندی محصول در سایز و ابعاد متناسب

سایز بسته‌بندی، فاکتور دیگری است که هنگام طراحی بسته‌بندی هر نوع محصول باید به آن توجه داشت؛ سایز بسته‌بندی محصول باید متناسب با خود محصول باشد و فضای خیلی زیادی را اشغال نکند. بنابراین اگر محصول کوچکی دارید، نیازی نیست که برای آن یک بسته بندی بزرگ در نظر بگیرید.

توجه به کیفیت چاپ روی بسته بندی

شما زمانی تاثیر چاپ روی بسته‌بندی بر افزایش فروش را خواهید دید که طرح و متن مورد نظرتان با کیفیت بسیار بالایی بر روی بسته بندی محصولتان، چاپ شده باشد. پس به هیچ عنوان اهمیت کیفیت چاپ روی بسته بندی محصولات خود را دست کم نگیرید.

توجه به سن و سلیقه مخاطبان هدف

از دیگر اصول طراحی بسته بندی محصولات می‌توان به توجه به سن و سلیقه مخاطبان هدف اشاره کرد. پس قبل از اقدام به طراحی بسته بندی محصولات خود، ابتدا مخاطبان هدف خود را شناسایی کرده و سپس با توجه به سن، نظر و سلیقه آن‌ها + دیگر فاکتورهایی که تا به اینجای مقاله معرفی کردیم بهترین طرح و رنگ را برای بسته بندی محصولات خود در نظر بگیرید.

نتیجه گیری بررسی تاثیر چاپ روی بسته بندی بر افزایش فروش!

طبق آنچه که در این مقاله آموختیم طراحی بسته بندی اصولی، تاثیر بسزایی در افزایش فروش محصولات دارد؛ به طوری که می‌توان گفت یکی از ابتدایی‌ترین اقدامات برای توسعه کسب و کارهای مختلف، طراحی بسته‌بندی متناسب و سازگار با ویژگی‌های هر محصول می‌باشد. اما از آنجاییکه هر روش از چاپ نیازمند متریال مختلفی بوده به منظور اطلاع از هزینه‌ها، پیشنهاد می‌کنیم به صفحه تماس با ما مراجعه کرده تا با همکاران ما ارتباط بگیرید و از قیمت‌های آن مطلع شوید.

در آخر شما عزیزان میتوانید سوالات و یا تجربیات خود از استفاده از بسته بندی مناسب برای محصولات خود را در بخش نظرات با ما و سایر کاربران سایت به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کليه حقوق مادی و معنوی اين سايت متعلق به آذین هنر ميباشد | طراحی سايت و سئو توسط آژانس دیجیتال مارکتینگ پارس وب