تفاوت بنر و فلکسی چیست؟ + بررسی کاربردهای هر یک

تفاوت بنر و فلکسی چیست؟

برای این که محصول و خدمات‌تان را به افراد بیشتری معرفی کرده و به این وسیله بتوانید تاثیر مثبتی روی فروش بگذارید. به همین دلیل روش‌های تبلیغات را دستخوش تغییرات و تنوع زیادی کرده‌اند تا علاوه بر ارائه قیمت‌های متفاوت، متناسب با محتوایی که در اختیار دارید، تبلیغ را انتخاب کنند. در ادامه این مقاله درباره تفاوت بنر و فلکسی صحبت خواهیم کرد تا بیشتر با این دو روش آشنا شوید.

چاپ بنر چیست؟

درصورتی که قصد تبلیغ و معرفی خدمات خود را به سایر مخاطبان‌تان دارید، از روش‌هایی مانند چاپ استیکر لمینت، پلات لمینت، چاپ بنر و… می‌توانید استفاده کنید. چاپ بنر را به واسطه چاپگرهای استاندارد را با مواد PVC بارگیری کرده و چاپ بنر را انجام دهید.

چاپ فلکسی چیست؟

چاپ فلکسی در حقیقت زیر مجموعه‌ای از چاپ بنر بوده که روی متریال PVC با خاصیت انعطاف‌پذیری بالاتری نسبت به وینیل انجام می‌شود. این نوع چاپ را روشی مقرون‌به‌صرفه برای تبلیغات برند، مخصوصا برای تبلیغ در فضای باز می‌دانند. چاپ این مدل تابلوهای تبلیغاتی معمولا به واسطه‌ پرینترهای جوهر افشان انجام می‌شود که مختص چاپ فلکسی هستند.

بیشتر بخوانید» به منظور آشنایی با خدمات چاپ رول آپ نمایشگاهی در آذین هنر و همچنین مشاهده لیستی از نمونه کارهای ما در این حوزه روی لینک داده شده کلیک کنید.

به این نکته باید توجه داشت که جوهر مورد استفاده در چاپ فلکس هم متفاوت از سایرین بوده و از دیگر تفاوت‌های بین چاپ بنر و فلکسی است. شاید در نگاه اول فلکسی و بنر بسیار شبیه به هم باشند اما هر کدام ویژگی‌های مخصوص به خودشان را دارند، که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

انواع چاپ فلکسی را می شناسید؟

انواع چاپ فلکسی

تابلوهایی که در سر در مغازه‌ها، فروشگاه‌ها، برخی از بیلبوردها و… به چشم می‌خورد، در واقع همان فلکس یا فلکسی فیس متریال است. این مدل از تبلیغات چاپی بیشتر برای تابلوهایی مورد استفاده قرار می‌گیرند که روشنایی‌شان را لامپ‌های مهتابی تامین می‌کنند.

بیشتر بخوانید» به منظور بررسی کاربردها و قیمت چاپ مش، روی لینک داده شده کلیک کنید. 

انواع مدل‌های چاپ فلکس عبارتنداز:

  • نرمال فلکس: ارزان ترین تبلیغات فلکس که با استفاده از چاپگرهای سالونت در مغازه ها و فروشگاه ها تولید می شوند.
  • Star Flex: این دست از چاپ ها از متریال ضخیم تری تولید شده که کیفیت و دوام بیشتری دارند.
  • Eco-Solvent Flex: این مدل از چاپ فلکسی به دلیل استفاده از دستگاه Eco-solvent و جوهر اکوسالونت از نظر زیست محیطی بسیار ایمن بوده و بیشتر برای کاربردهای داخلی مثل فروشگاه، نمایشگاه ه و… استفاده می‌شود.
  • لاتکس فلکس یا فلکس دیجیتال: فلکس‌های دیجیتال به واسطه پرینترهای لاتکس چاپ شده و کیفیت چاپ‌شان هم به شکل قابل توجهی از سایر مدل‌ها بیشتر است.

درباره تفاوت های بنر و فلکسی بیشتر بدانید

بطورکلی فلکسی به موادی گفته می‌شود که نور را از خود عبور دهد. در حالی که بنرها این ویژگی را ندارند. ضمن اینکه فلکس یا فلکسی دو نوع چینی و کره‌ای دارد که مدل چینی ۱۸ انس و کره‌ای آن ۲۰ انس (هر انس معادل ۳۴ گرم است) وزن دارد. بنرها هم مثل فلکسی‌ها دو مدل چینی و کره‌ای داشته که گرماژ هرکدام بین ۸ تا ۱۳ انس است.

بیشتر بخوانید» برای آشنایی بیشتر با خدمات چاپ کاتالوگ توسط آذین هنر و دریافت لیست قیمت چاپ کاتالوگ a5 روی لینک داده شده لکیک کنید.

درباره تفاوت های بنر و فلکسی بیشتر بدانید

تفاوت در بنرهای چینی و کره‌ای را تفاوت در کیفیت چاپ و مقاومت آن می‌دانند که در این میان بنرهای کره‌ای از کیفیت چاپ و مقاومت بالاتری برخوردار هستند. هرچند برای سفارش بنر تبلیغاتی خود می‌توانید با گروه تابلوساز مشورت کنید، اما به طورکلی بنرهای سر در فروشگاه ها را ۱۳ انسی درنظر می‌گیرند. از جمله دیگر تفاوت‌های بین بنر و فلکسی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • فلکسی نرم‌تر و منعطف‌تر از بنرهای وینیل بوده و برای چاپ آن باید از دستگاه‌های چاپ تخصصی استفاده کرد.
  • چاپ فلکسی مقاومت بالایی در برابر شرایط آب و هوایی داشته و فضایی ایمن را برای چاپ طرح موردنظرتان فراهم می‌کند.
  • چاپ فلکسی نسبت به بنر مقرون به‌صرفه‌تر خواهدبود.
  • تنوع جوهرهای چاپ در فلکسی بسیار بیشتر از بنر است.
  • فلکسی بعد از چاپ رنگ تیره‌تری را خواهدداشت.
  • بافت مشبکی بنرهای فلکس وضوح پایین‌تری دارد این در حالی است که وینیل با کیفیتی بالاتر و رنگ‌هایی زنده‌تر چاپ می‌شود.

کلام پایانی

تفاوت بنر و فلکسی را در این مقاله مورد بررسی قرار دادیم. زمانی شما می‌توانید تبلیغات را با هزینه‌هایی مقرون به صرفه انجام دهید، که تاثیر مناسبی روی مخاطبان بگذارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کليه حقوق مادی و معنوی اين سايت متعلق به آذین هنر ميباشد | طراحی سايت و سئو توسط آژانس دیجیتال مارکتینگ پارس وب